14 weken aan boord van Canada naar Europa - Reisverslag uit San Ciprián, Spanje van Nicky Kort - WaarBenJij.nu 14 weken aan boord van Canada naar Europa - Reisverslag uit San Ciprián, Spanje van Nicky Kort - WaarBenJij.nu

14 weken aan boord van Canada naar Europa

Blijf op de hoogte en volg Nicky

06 November 2016 | Spanje, San Ciprián

Hallo allemaal,
Het heeft even geduurd maar hier weer een blog van mij!. In mijn vorige blog verteld ik dat we op weg waren naar Port Cartier om graan te laden voor Liverpool. In Port Cartier hebben we inderdaad graan geladen maar niet meer voor Liverpool maar voor Tilbury, ook in Engeland. Tijdens de oceaanoversteek van Port Cartier naar Tilbury hadden we last van hurricane Nicol die achter ons langs voer. We hadden dus niet heel goed weer en dat heb ik geweten haha. Ik was weer een dagje zeeziek.
In Tilbury hebben we graan gelost en is er een meneer langs geweest om alle veiligheidsapparatuur te controleren. In Tilbury mochten Koen en ik de wal op en zo zijn we met zijn tweeën een dag naar Londen geweest met de trein. Het was 45 minuten lopen naar het treinstation vanaf het schip en vervolgens een half uurtje met de trein, toen nog even 10 minuten met de metro en we waren midden in Londen! Ik heb weer veel fotos gemaakt. Helaas heb ik nog geen goede wifi gehad
om de andere fotos te uploaden.. Ik hoop dat ik in de volgende haven wifi heb dan ga ik het nog een keer proberen. In Londen hebben we de BigBen, Tower Bridge, Buckingham palace, Piccadilly Circus en nog veel meer gezien. Helaas hadden we geen tijd meer om in de Londen Eye te gaan. We zijn er ook nog even lekker uit eten geweest voor we weer terug gingen naar het schip.
Na Tilbury zijn we naar San Ciprian in Spanje gevaren. Daar hebben we een paar dagen voor anker gelegen het was toen erg mistig en niet echt zonnig waar ik op gehoopt had. In San Ciprian hebben we Alumina geladen, dat is wit poeder. Heel het schip zag er na het laden uit als of het gesneeuwd had.. Overal lag een laag van 3 cm dik wit poeder..
Ondertussen zijn we op weg naar Mosjoen in Noorwegen. Dat ligt ergens tussen de Fjorden en schijnt een mooi gebied te zijn. Ik hoop dat we daar overdag aan komen dan kan ik weer fotos maken.
Na Mosjoen gaan we naar Uddevalla in Zweden. Daar gaan we ammonium nitraat in big bags laden voor Port Alma in Australië. We gaan naar Australië via het Panamakanaal. Dus ik ga nog een keer door het Panamakanaal! Als we naar
Australië gaan, gaan we dus ook de evenaar over. Ik ben benieuwd

Liefs, Nicky

  • 06 November 2016 - 23:15

    Ches:

    Super leuk Nicky om weer iets van je belevenissen te lezen . Wat mooi dat je dit allemaal meemaakt een ervaring die je maar een keer in je leven meemaakt dus genieten maar meid !

  • 07 November 2016 - 01:06

    Mit:

    Hoi wereld reizigster , weer een leuk bericht van je. Londen is prachtig he. Als ik de foto's zie kan ik begrijpen dat je zeeziek wordt. Al de landen die je ziet, moet een geweldige ervaring voor je zijn. Oh mit , Australie, ik ben jaloers. Wil ik ook een keer naar toe. Geniet van alles, liefs en dikke kus, mit

  • 07 November 2016 - 20:38

    Pit:

    Nicky,
    Leuk bericht maar doe je jas goed dicht in Noorwegen, ik hoor net op het nieuw dat het daar gaat vriezen.
    En van de hurricane Nicol of Nicole kunnen je Pa en ik meepraten. Als die de kop op steekt worden we ook een beetje zeeziek. Veel plezier in Scandinavie, en voorzichtig met Ammoniumnitraat, daar maken ze explosieven van. Dat maakt Yara ook voor de mijnbouw, onder de naam Technische amoniumnitraat.
    Groetjes en knuffel, Je Pit, Tom.

  • 07 November 2016 - 22:13

    Jacqueline:

    Wat een belevenissen allemaal. Leuk dat je in de gelegenheid was om Londen te bezoeken. Dat is mooi meegenomen. Nu naar de Noordse fjorden. Ik ben een beetje jaloers. Zo mooi daar. Als de zon schijnt is het plaatje helemaal compleet. In Uddevalla hebben wij eens op een camping gestaan. En dan nog naar Australiē. Meid wat geweldig allemaal. Dan is het op Klooster maar een saaie boel. Geniet er maar van. Goede Vaart! Xx

  • 15 November 2016 - 20:04

    Jolanda:

    Hoi Nicky,
    Leuk om je verslagen te lezen. Hele ervaring!
    Geniet ervan.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicky

Volg hier al mijn avonturen

Actief sinds 27 Juli 2016
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 10761

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 31 Januari 2017

Stage op de MV Aragonborg

Landen bezocht: