1 ste week aan boord - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Nicky Kort - WaarBenJij.nu 1 ste week aan boord - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Nicky Kort - WaarBenJij.nu

1 ste week aan boord

Blijf op de hoogte en volg Nicky

11 Augustus 2016 | Panama, Panama-stad

Hallo,

Met mij gaat alles goed. Ik zit ondertussen bijna een week aan boord. Ik ben vorige week dinsdag aan boord gekomen met de 2e stuurman, 3e
stuurman en de 3e wtk. We werden met een taxi van ons hotel naar een bootje in de haven gebracht. Met dat bootje werden we vervolgens naar het
schip gebracht waar we via een touwladder aan boord moesten klimmen. De eerste dag heb ik mijn koffers uitgepakt en me aan iedereen
voorgesteld. Woensdag begon mijn eerste dag in de machinekamer, daar zit ik deze maand. De eerste dagen ben ik vooral bezig geweest met het
maken van een plattegrond van de machinekamer.

Donderdag ochtend zouden we om half 7 door het Panama kanaal gaan. Dus ik was om half 6 in de machinekamer om te helpen bij het starten van de
motor. Uiteindelijk konden we pas rond 10 uur de eerste sluis binnen varen. Nadat we het eerste gedeelte gehad hadden moesten we van 13.00 tot 19.00 uur wachten tot we weer verder mochten varen. Toen we door het Panamakanaal voeren mocht ik gelukkig op de brug staan en heb mooie foto's kunnen maken. Het was erg indrukwekkend om te zien.

Nu varen we al weer 4 dagen op de caribische zee en varen nu in de buurt van de Bahama's. De zon schijnt hier ook elke dag. Helaas was ik
zondag zeeziek, maar vandaag voelde ik mij weer helemaal beter.

Lieve groetjes
Nicky.

  • 09 Augustus 2016 - 19:26

    Mit:

    Hoi mit, weer geweldig je te horen. Jammer dat je zeeziek was. Was de zee wild??? Nog wat vertellen. Ome Theo was op Dow arentiskantoor aan het vertellen over jouw stage, vertrek ect. Een colega vertelde dat haar dochter der vriend op bericht zit te wachten wanneer hij kan vertrekken, inderdaad naar de Aragonborg. Dat is die jongen waar je in 1ste instantie samen mee zou vertrekken naar Pannama. Hoe klein kan de wereld zijn. Hij vertrekt volgende week dinsdag om aan boord te komen. Ben zeker heel benieuwd naar je foto's, moet indrukwekkend zijn. Een maandje meelopen in de machinekamer is vast geweldig om de theorie in de praktijk te zien. De bahamas zijn heel mooi weet ik uit eigen ervaring. Daar zul je vast geen tijd voor krijgen om aan wat te gaan. Op naar Canada. Wat voor lading hebben jullie aan boord?? Het zijn containers dacht. Geen tanks. Heel veel succes weer en tot een volgende keer. Dikke knuffel en kus . Liefs mit en ome Theo

  • 11 Augustus 2016 - 22:00

    Marjan :

    Hoy Nicky heel leuk om dit te lezen we varen op die manier een beetje met je mee kijk al uit naar de volgende geniet ervan liefs Marjan

  • 11 Augustus 2016 - 22:01

    Jacqueline:

    Hoi,
    Wat stoer allemaal, helpen in de machine kamer! Leuk dat je op de brug mocht staan In het Panamakanaal zodat je nog wat kunt zien van de omgeving. Ik las Caribische zee en dacht o, jee wat zou ik ziek worden en dacht gelukkig kan Nicky er goed tegen. Helaas ook last van zeeziek maar gelukkig is het weer voorbij. Vast een hele ervaring zo 4 dagen op zee.
    Leuk om je te volgen. Geniet van het zonnetje als je niet moet werken.
    Groetjes

  • 13 Augustus 2016 - 21:12

    Bram Die Knul Die Jorrit Ophaalt Iedere Woensdag:

    ziet er erg leuk uit hopelijk heb je t aar je zin!
    groeten hier van een genieter van je blog !

  • 16 Augustus 2016 - 09:41

    Rozina:

    Hee die Nicky,
    Leuk weer een verslag van je te lezen. In de machinekamer te beginnen is gelijk wel moeilijk
    denk ik, daar zijn zoveel verschillende dingen en factoren, daar heb je wel een plattegrond voor nodig.
    Ik ga nog ff foto's kijken, doei groetjes

  • 22 Augustus 2016 - 13:16

    Sandra Scheerders:

    Hey Nicky,
    Das vast heel indrukwekkend, varen door het Panama kanaal....geweldig om mee te maken ! Mn broer is daar ook geweest tijdens hun wereldreis, vonden het ook erg indrukwekkend....
    Groetjes Marc en Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicky

Volg hier al mijn avonturen

Actief sinds 27 Juli 2016
Verslag gelezen: 707
Totaal aantal bezoekers 10745

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 31 Januari 2017

Stage op de MV Aragonborg

Landen bezocht: