17 weken aan boord Noorwegen naar Austalië - Reisverslag uit Mosjøen, Noorwegen van Nicky Kort - WaarBenJij.nu 17 weken aan boord Noorwegen naar Austalië - Reisverslag uit Mosjøen, Noorwegen van Nicky Kort - WaarBenJij.nu

17 weken aan boord Noorwegen naar Austalië

Blijf op de hoogte en volg Nicky

29 November 2016 | Noorwegen, Mosjøen

Hoi allemaal,

Met mij gaat alles goed. We zijn ondertussen aan de laatste reis begonnen voor ik naar huis ga. Van Uddevalla Zweden onderweg naar
Port Alma Australië en daarbij gaan we door het Panamakanaal.
Het weekend van 11, 12, 13 november lagen we in Mosjoen, Noorwegen. We moesten tussen de fjorden door varen om uiteindelijk bij de
haven te komen. Helaas heb ik niet veel van de fjorden gezien want we voeren er 's morgens vroeg. Mosjoen ligt er hoog en het is er nu
in de winter ook maar een paar uur licht per dag. Toen wij er waren was het er licht van 10 tot ongeveer 15 uur. Zaterdag middag ben
ik met Koen, de kapitein, Tien en Steef de wal op geweest. We hebben door het dorpje gelopen en heel veel foto's gemaakt. Wat is
Noorwegen mooi, echt wauw. We zijn ook nog even naar het winkelcentrumpje geweest. Daar heb ik natuurlijk even gewinkeld. Voor het
avondeten zijn we terug naar het schip gegaan. 's Avonds zijn we weer de wal op gegaan want we hadden gezien dat er in een cafeetje
een band optrad. In dat cafe hebben we een drankje gedronken en toen zijn we opzoek gegaan naar iets anders want het was er niet zo
gezellig. Uiteindelijk zijn we op een feest belandt waar een band speelden met de naam The Drunken Sailors. Aan het einde van het
feest hebben we een t-shirt van de band gekocht. Onderweg terug naar het schip hebbben we nog wat souveniers meegenomen.
Onderweg van Mosjoen naar Uddevalla hadden we slecht weer, dus ik was weer zeeziek... In Uddevalla kreeg ik bezoek!!!
Pap en mam kwamen langs!!! Ze hebben ook op het schip geslapen. Wij kwamen op zaterdag tegen de middag aan en zaterdag middag kwamen
pap en mam aan. Ik heb ze het hele schip laten zien. 's Avonds zijn we de wal opgegaan en hebben lekker gegeten. Ze zijn tot woensdag
gebleven. Woensdag ochtend zijn ze met de bus en trein weer terug naar Gotenburg gegaan en woensdagavond zijn wij vertrokken naar Port
Alma! In Uddevalla en in Mosjoen zijn er nog bemanningswisselingen geweest, we hebben nu een nieuwe bootsman, kok, 3e stuurman, 2
machinist en HWTK. Ook is jammer genoeg in Uddevalla Koen naar huis gegaan.

Nu ik op de oceaan zit maak ik niet zo veel spannende dingen meer mee haha. Ik loop momenteel in de machinekamer mee, erg interessant!
En ik ben druk bezig met mijn verslagen.

Liefs nicky

• 29 November 2016 - 19:27

Nicol:

Hoi Nicky,
    Super dat je zulke mooie landen ziet! En dat je er ook even aan wal gaat/kan, om iets van het land te zien. Geloof ik goed dat Noorwegen een prachtig land is. Hoop ik ooit ook eens te komen. Laatste reisje

• 29 November 2016 - 21:36

TanteWies Ome Ferdy:

Hoi Nicky
    Wat een belevenissen allemaal .... een periode om nooit te vergeten !!
    Geniet van die bijzondere ervaring !
    Succes verder op die wekenlange vaartocht.
    GOEDE VAART !! groetjes uit Klôôster !!!!!!!

• 29 November 2016 - 22:08

Riet En Theo:

Hoi Nicky

Leuk verslag van je reis en verblijf in Noorwegen en Zweden en nu op weg naar het warme Australie.Geniet nog van je laatste trip in deze stage en een goede vaart

• 29 November 2016 - 23:24

Gerrit En Lia:

Hallo daar.

Ik kijk elke dag wel even waar jullie zitten, intussen dus een hele wereld reis, geniet er van. groetjes en Kroel van Ons.

• 29 November 2016 - 23:27

Gerrit En Lia:

Moet het niet Suez kanaal zijn?

• 30 November 2016 - 00:16

Mit:

Goh mit, weeral aan je laatste trip begonnen. Wat gaat de tijd snel. En zoveel gezien en beleefd. Fantastisch. Leuk voor je dat je pa en ma geweest zijn. Na zo,n lange periode van elkaar kunnen genieten aan boord moet wel weer een prachtige ervaring zijn. Succes met het schrijven van je verslagen. En nog een behouden vaart. Dikke knuffel en kus, mit

• 30 November 2016 - 12:34

Marlinda:

Hoi Nicky,

Heel veel succes met je laatste weken aan boord.
    Goede vaart!

Lieve groet,
    Remco en Marlinda

• 03 December 2016 - 00:08

Anoniem:

Lieve Nicky,

Sinterklaas heeft in zijn grote boek veel informatie staan,
    Zo zag hij onder andere dat jij voor lange tijd op reis zou gaan.

Zoveel maanden op de grote, open zee,
    Dat valt voor een nuchtere Zeeuw vast niet mee!

Machinekamer, stuurhut en natuurlijk de brug,
    Je leert het allemaal super vlug.

Afscheid nemen en het verlangen naar thuis vielen je zwaar,
    Gelukkig waren je ouders na een paar maandjes daar!

Die kwamen jou even wat warmte geven,
    Zodat je niet meer op die zeebenen stond te beven.

Soms heb je emotionele momenten die jou krenken,
    Maar je doet het goed, echt fantastisch, daar mag je ook wel eens aan denken!

Op de open zee heb je waarschijnlijk niet heel veel buren,
    Maar weet dat er veel mensen zijn die aan je denken en liefde naar je proberen te sturen!

Dit zal jou door je reis heen slepen, over oceanen en meren,
    En als je dan thuis komt zal iedereen je des te meer respecteren.

Sint weet het zeker, deze tijd aan boord zal je volmaken,
    En de emoties zullen jou niet meer kraken!

Helaas kan de Sint niet bij de schoorsteen bij jou op het schip,
    Dus heeft hij de rijmpiet maar gevraagd een online gedicht te sturen..dat is hip!

Als je thuis bent is het tijd om je reis te herinneren en te genieten van mensen om je heen,
    Want dan kan je feesten, dansen en je verhalen vertellen aan iedereen.

Vanuit het natte, koude Nederland een hele dikke knuffel voor jou,
    We zien elkaar weer heel erg gauw!

Groeten van de Sint

Ps.
    Weet je al van wie dit gedicht komt, het raden heb je misschien al geprobeerd,
    En inderdaad, deze brief komt van Piet ……

Dat een piet het niet alleen kan is iets wat zeker is,
    daarom komt dit gedicht ook van tante ……